Hemskt

Idag på eftermiddagen hade vi föreläsning om förintelsen. Det var en man som överlevt koncentrationslägren som berättade om det och så. Intressant men hemskt.

Men vissa människor är extremt respektlösa tycker jag.. Jag fattar inte hur dom tänker, förstår dom inte hur bra folk som varit med om förintelsen gör det, när de ställer upp och berätter för oss. Det lär ju vara jättejobbigt för dom. Sen förstår jag inte hur vissa människor kan påstå att förintelsen aldrig inträffat. När man hör när folk pratar om det tycker inte jag att det finns några tvivel alls.. Men vår generation är ju den sista som kommer att få höra om den från personer som själva upplevt det. Senare blir det barn och barnbarn som får berätta om det.  Och om några 100 år kommer säkert ingen tro att det har hänt.. Vilket är skrämmande tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback